poniedziałek, 9 września 2013

Kruche ciastka



Pyszny i kuszący dodatek do kawy czy herbaty

Składniki:

jasne ciastka:
  • 1,5 szklanki mąki 
  • 100 g masła prawdziwego (margaryny) 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1 jajko 
  • 1 łyżka śmietany 12% 
  • kropelki czekoladowe 
ciemne ciastka:
  • 1,5 szklanki mąki 
  • 100 g masła prawdziwego (margaryny) 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1 jajko 
  • 1 łyżka śmietany 12% 
  • 1 płaska łyżka kakao 
  • 1 białko 
  • cukier 


Przygotowanie:

jasne ciastka:

Margarynę siekamy z mąką, dodajemy cukier, jajko oraz śmietanę i zagniatamy składniki na gładkie ciasto. Owijamy je folią i wkładamy do lodówki na około 30 minut. Następnie ciasto rozwałkowujemy i wycinamy kółka . Wycięte ciasteczka kładziemy na blaszce oraz układamy na nich czekoladowe kropelki. Ciastka pieczemy w temp. 180 st przez około 10 - 15 minut do ładnego zarumienienia się. 

ciemne ciastka:

Ciemne ciastka przygotowujemy podobnie do jasnych: margarynę siekamy z mąką, dodajemy cukier, kakao, jajko oraz śmietanę i zagniatamy składniki na gładkie ciasto. Owijamy je folią i wkładamy do lodówki na około 30 minut. Następnie ciasto rozwałkowujemy i wycinamy kółka . Wycięte ciasteczka kładziemy na blaszce i smarujemy je białkiem oraz posypujemy cukrem. Ciastka pieczemy w temp. 180 st przez około 10 - 15 minut. 

Smacznego!


12 komentarzy:

  1. świetny przepis :)
    zapraszam na ciasteczkowe rozdanie u mnie
    http://magicznezyciemarty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też próbowałam pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę się klei to ciasto i nie wiedziałem w jaką folie owinąć. Nie jestem też pewien co do masła, które użyłem i czy zachowałem odpowiednie proporcje. Wydaje się trochę mało tego, już chłodzi się w lodówce mam nadzieje, że jeszcze podrosną i że nic nie przypalę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto strasznie się kleiło i nie nadawało się do wałkowania. Składniki poszły do kosza pieniądze wyrzucone w błoto. Albo ja zrobiłem coś źle albo przepis jest okropny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się lepiło to trzeba było mąki dosypać :)

      Usuń
  5. jezu co to za okropny przepis nie wyszły mi ciasteczka tylko jakieś nadmuchane bułki a wszystko zrobiłą jak w przepisie !!! ten przepis jest zły

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli podsypie się mąka to ciasteczka wyglądają jak z obrazka. Jednak są za słodkie i w ogóle nie kruche, przynajmniej dłużej poleżą. Przepisu nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo dobrze wyszły ! właśnie wyjełam z pleca :) wskazówka dla komentujących dodajcie troche wiecej mąki (2szkl) do białego ciasta, i troche mniej do czarnego ciasta.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...