wtorek, 17 grudnia 2013

Pierniczki



Ciasteczka pachnące przyprawą korzenną, im starsze tym lepsze

Składniki:

  • około 1 kg mąki 
  • 5 łyżek oleju 
  • 1 szklanka cukru 
  • 4 jajka 
  • 1 szklanka miodu płynnego 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej 
  • przyprawa do piernika 
  • margaryna do smarowania blachy 


Przygotowanie:

Jajka ucieramy z cukrem. Dodajemy miód, olej, przyprawę do piernika i sodę rozpuszczoną w niewielkiej ilości wody, dokładnie wszystko mieszamy. Na stolnicę wysypujemy około 0,5 kg mąki, robimy dołek oraz wlewamy przygotowaną masę. Wyrabiamy ciasto i dodajemy tyle mąki aby ciasto było dość twarde i dobrze się dało rozwałkować. Następnie rozwałkowujemy je na grubość około 5 mm i wykrawamy foremkami ciasteczka. Pierniczki układamy na blasze posmarowanej margaryną i pieczemy w temp 180 stopni około 15 minut.

Smacznego!



4 komentarze:

  1. Bardzo apetyczne, kolorowe pierniczki. W sam raz na choinkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam ... pięknie wyglądają
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie na piernik ucierany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy te pierniczki są miękkie czy twarde . Jak ja dodałam kiedyś miodu do wyszły mi twarde jak kamienie, zęby połamać. Nawet jak długo leżały to tez były twarde. Interesuja mnie miękkie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...