Surówka z czerwonej kapusty

Aromatyczna słodko-kwaśna surówka idealna jako dodatek do obiadu

Składniki:
  • główka czerwonej kapusty (około 1 kg) 
  • 6 ząbków czosnku 
  • płaska łyżeczka soli 
  • 2-3 łyżki cukru 
  • kieliszek oleju 
  • około kieliszek octu 10% 
  • pieprz 


Przygotowanie:

Czosnek drobno siekamy. Kapustę ścieramy na tarce o grubych oczkach lub drobno szatkujemy.



W misce mieszamy kapustę, czosnek, olej, ocet, sól, cukier oraz doprawiamy pieprzem do smaku. Surówkę odstawiamy na 2-3 godziny. W lodówce surówkę można przechowywać przez około tydzień.

Smacznego!

Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

9 komentarzy:

  1. pięknie wygląda ja polecam swoją sałatkę karnawałową
    http://deptusiowyswat.blox.pl/2014/01/karnawalowa-salatka.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm..., a nie sparzasz tej kapusty ? Ja kiedyś zrobiłam i taka była dla mnie za twarda...
    Pozdrawiam serdecznie.

    babuni-blog49

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przygotowana surówka jak troche postoi to kapusta zmięknie, ja lubie taka surową ale myśle, że bez problemu jak ktoś woli można tez ją sparzyć:)
      pozdrawiam

      Usuń
    2. ja kapustę szatkuję i gotuję w wodzie do ktorej daję:ocet,cukier,liść laurowy,ziele,można 2 gożdziki dać,sól,oliwę,.Gotuję ok 10 min. Potem zostawiam ją aż do wystygnięcia .Odcedzam.Jest bardzo smaczna polecam

      Usuń
  3. wygląda cudownie:) na pewno smakowała rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelakie surówki i suróweczki ;) a ta wygląda przepysznie .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. No i jest przepis na klasyczną czerwoną kapustę:) Bardzo lubimy taką kapustę do obiadu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. moja ulubiona surówka- kapuchaaa! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam :) bardzo lubię tę surówkę :)

    OdpowiedzUsuń