niedziela, 26 stycznia 2014

Wuzetka



Wuzetka to klasyczne czekoladowe ciasto przełożone bitą śmietaną

Wymiary formy: 25x36 cm

Składniki:

ciasto:
  • 4 łyżki wody 
  • 3 łyżki kakao 
  • 1,5 szklanki cukru pudru 
  • 1 margaryna lub masło (200g) 
  • 1,5 szklanki mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 6 jaj 
masa z bitej śmietany:
  • 1 litr śmietany 30% 
  • 2 cukry waniliowe 
  • 1 szkl. cukru pudru 
  • 2 zagęszczacze do śmietanki Fix 



Przygotowanie:

Wszystkie składniki na masę z bitej śmietany ubijamy na sztywną pianę. Składniki: wodę, kakao, cukier puder i margarynę rozpuszczamy oraz gotujemy przez 3 min. Następnie masę odstawiamy do ostudzenia. Po ostudzeniu dodajemy 1,5 szkl. mąki, 1 łyżeczkę proszku do pieczenia, 6 żółtek. Wszystko razem mieszamy i na koniec dodajemy pianę z 6 białek. Masę dzielimy na połowę i pieczemy 2 placki ok. 35 minut w temperaturze 170 st. Upieczone placki studzimy, nasączamy alkoholem (według uznania, może być wódka) i przekładamy masą z bitej śmietany. Ciasto możemy polać polewą z czekolady. 

Smacznego!



18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Już w przepisie poprawiłam, dziękuję za uwagę:) pieczemy w 170 stopniach
      pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Zrobiłam dzisiaj Wuzetkę według Twojego przepisu... nie wiem dlaczego ciasto w ogóle nie urosło :(. Mimo tego mojemu łasuchowi ciasto bardzo smakuje i znając go szybko zniknie z brytwanki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę podać jaka waga masła, 250 g, 200 czy 175g, bo w sprzedaży są masła (kostki) o takiej wadze .Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 200g, wieczorkiem poprawie w przepisie, dziękuje za uwagę, pozdrawiam!

      Usuń
  4. Mi również ciasto nie wyrosło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, że nie wyrosło, może nie dodałeś proszku, albo za mało ubiłaś jajka :) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. mi też niestety nie wyrosło:(

      Usuń
  5. czy te dwa ciasta można piec razem w piekarniku czy raczej osobno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja piekę osobno, ale jeżeli Twój piekarnik ma możliwość pieczenia dwóch blach na raz to nie ma problemu :)

      Usuń
  6. Pięknie wygląda, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam pytanie....hm czy te ciasto trzeba dzielić na połowę?próbowałą pani piec razem później wystudzić i przeciąć w wzdłuż?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że można upiec jeden biszkopt :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. ok:)w sobotę będę robić mam nadzieję,że wyjdzie:)życzę Wesołych Swiąt:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...