Syrop z kaliny

Piękne czerwone jagody o niezwykłych właściwościach leczniczych, znakomicie łagodzą kaszel, wzmacniają przy przeziębieniach oraz lekko obniżają ciśnienie

Ilosć: butelka 1l

Składniki:

  • 3 kg kaliny 
  • 1 kg cukru 



Przygotowanie:

Jagody kaliny zbieramy po pierwszych przymrozkach (jeżeli takich nie było owoce należy przemrozić przez około dobę w zamrażarce). Owoce przebieramy i płuczemy. Następnie w słoju przesypujemy na zmianę jagody z cukrem oraz odstawiamy na około tydzień na słoneczny parapet.



Syrop z kaliny po 1 dniu:


Syrop z kaliny po tygodniu:



Po tym czasie odcedzamy sok od owoców i przelewamy w butelkę. Syrop z kaliny przechowujemy z zimnym miejscu. Znakomicie smakuje jako dodatek do herbaty.

Smacznego!


A tutaj zdjęcie kaliny z mojego ogródka:


Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

17 komentarzy:

  1. No proszę tyle zdrowia :-) super. Ja mówiąc szczerze nigdy nie próbowałam kaliny :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja słyszałam, że kora, liście, owoce kaliny są trujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słabo trujące właściwości owoców zanikają po działaniu pierwszych przymrozków lub pod wpływem wysokiej temperatury. Właśnie dlatego najleiej zbierac przemrożone owoce. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. OCZYWIŚCIE ,ŻE TAK !! TO JEST LEK !! I TEN SYROPIK TO JEST ZIOŁO! I TO LEKKO TOKSYCZNE TA GORYCZ ALE BARDZO POMOCNE PRZY WYMIENIONYCH CHOROBACH I PRZYBABZKICH SPRAWACH!

      Usuń
  3. Jak to pięknie wygląda :) też myślałam, że te owoce są trujące a tu taka niespodzianka :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak widać sok robisz jeszcze starym sposobem zasypując cukrem a nie tak z sokownika, przez co sok traci mnóstwo wartościowych właściwości – już nasze pra…..prababki na zimę szykowały sok z kaliny. Pora, aby wrócić do dawnych receptur a nie tam jakieś kartoniki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz to szczęście, że masz kalinę w ogródku. Masz to szczęście, że masz już taki syrop. Piękny kolor. Na zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kalina kalina jaka ona urodziwa. :) zapraszam Gabrysiu na jajka faszerowane dynią i orzechami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Można kupić sok z kaliny w sklepach ze zdrową żywnością we Wrocławiu.Świetny na kaszel okazał się skuteczniejszy niż syrop z apteki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli chodzi o mnie,robię sok z kaliny każdego roku. Mam swoją kalinę,czasem idę do lasu i trochę "dozbieram". Jeżeli nie było przymrozków to przemrażam z zamrażarce i robię tak. Wyparzam słój,a kalinę przepłukuję i dokładnie odsączam na durszlaku. Przesypuję cukrem,a na górę sypię tyle cukru,by owoce były całe zasypane. Stawiam w cieplejszym miejscu,by puściły sok,a gdy cały słój zapełni się sokiem stawiam w chłodnym miejscu. Mniej więcej w połowie grudnia odlewam przez filtry do wygotowanych buteleczek przez lejek naturalnie nie gotuję. Sok nabierze leczniczych właściwości i jest po prostu pyszny. Ma bardzo dobre działanie. Uwaga. Nie należy trzymać kaliny w słoju w miejscu ciepłym,bo sfermentuje. Ma stać w miejscu chłodnym! Syrop z kaliny także,ponieważ nie jest pasteryzowany. Czasem przestoi i 2 lata i jest dobry,jednak nie wiem jak tam z właściwościami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy dałoby radę aby kupić od Ciebie taki sok z kaliny ? Mam bardzo duży problem z hemoroidami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, nie mam tego syropu na sprzedaż, ale jest on bardzo łatwy do zrobienia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Super sposob na kaszel nie widze nic lepszego :)sama uzywam to wiem jakie ma super dzialanie polecam

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. nie robię nic więcej z owoców kaliny, tylko sok :)

      Usuń
  12. Kalina powinna byc w każdym ogrodzie.Jeśli nie na syrop właśnie to jako niesamowity krzew ozdobny.Sadzonka to koszt ok 7zl chyba .Albo można ukopać gdzieś pod lasem.Jak ja to zrobiłam lata temu(nie wiedział i teraz mam 3 metrowe krzaczysko.Oczywiście o koralowej mowa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny syrop, tylko czy jest potrzebne tyle cukru?

    OdpowiedzUsuń