czwartek, 18 grudnia 2014

Ciasto wiewiórka



Klasyczne ciasto wiewiórka jest z dodatkiem jabłek i orzechów, ja trochę zmodyfikowałam ten przepis i zamiast jabłek dodałam bakalie. Ciasto wyszło równie smaczne i myślę, że żadna wiewiórka nim nie pogardzi :)


Wymiary formy: 24x28 cm

Składniki:


  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • 1 szklanka posiekanych różnych bakalii (np.: rodzynki, suszone morele, żurawina, kandyzowana skórka z pomarańczy)
  • 1/2 szklanki oleju
dodatkowo:
  • cukier puder
  • orzechy włoskie




Przygotowanie:

Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i sodę, mieszamy do połączenia składników. Następnie cały czas mieszając powoli wlewamy olej oraz wsypujemy orzechy i bakalie.Ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 st. i pieczemy 30 minut. Ostygnięte ciasto posypujemy cukrem pudrem.

   

 Kawałki ciasta ozdabiamy orzechem.

Smacznego!



20 komentarzy:

  1. Mega bakaliowa i przepyszna "wiewiórka"! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam takie ciacho już kilka razy, jest pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak wiewiórka nie pogardzi to my tym bardziej :D
    Jednak nikt z naszej rodziny nie specjalizuje się w takim wypieku i nigdy nie miałyśmy okazji spróbować bakaliowego ciasta :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię wiewiórkę, ale z takimi dodatkami to misi być niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wypróbuję,dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno tego ciasta nie jadłam, a strasznie je lubię! Fajnie, że przypoomniałaś może wkrótce się zmobilizuję do przygotowania

    OdpowiedzUsuń
  7. Obżarciuszku, czy tego oleju nie za dużo???!!! nie wystarczą 4 łyżki stołowe??? :) pozdrawiam...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem, bo pierwszy raz ten przepis robiłam, możesz spróbować, ale na własną odpowiedzielaność :D pozdrawiam!

      Usuń
    2. zapytałem tylko dlatego, że znam przepis na baaaaardzo smaczny biszkopt (nie jest suchy), który ma podobne składniki z różnicą w ilości oleju... tam są 4 stołowe łyżki...:) miłego dnia Gabi...:)

      Usuń
  8. Nie jestem wiewiórką, ale też bym nie pogardziła!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze go nie piekłam a wygląda kusząco :) pozdrawiam.
    Ach i świąteczna czapeczka,, na obżerciuszku,, mi się podoba :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym roku udała mi się ta czapeczka :D również pozdrawiam!

      Usuń
  10. podobne do mojego ulubionego keksu czyli pyszne ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam to ciasto jest pyszne :) Polecam Wszystkim serdecznie, pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie jadłam, ale sądząc po składnikach musi być pyszne :) Trochę mi przypomina z wyglądu chlebek dyniowy, który często robię :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za przepis, ja co prawda pierwszy raz trafiłem na "Wiewiórę" na zaprzyjaźnionym Ci blogu (http://inspiracjegusi.blog.onet.pl/2016/11/16/ciasto-wiewiorka-z-galaretka-brzoskwiniowa/). Co prawda pierwsze "samodzielne" moje ciasto było zrobione wg tamtego przepisu, ale jak to w życiu bywa na ogół nie trzymam się "kanonów" i tym razem również troszeczkę poeksperymentowałem.
    To co dodałem było bardzo zbliżone do Twojego przepisu, a mianowicie:
    - jabłko szt.1,
    - banan szt. 1,
    - khaki szt.1,
    - podsuszone "jagody" ghoja 5 pełnych łyżeczek,
    - kandyzowane skórki pomarańczy ok. 50 gr.,
    - kandyzowane skórki limetki ok. 50 gr.,
    - wiórki kokosowe 5 pełnych łyżeczek,
    - orzechy - tak jak u Ciebie w przepisie,
    - po wlaniu ciasta w foremkę 6 "poduszeczek" czekolady mlecznej (ale nie białej), orzechowej (orzechy laskowe) drobno pokruszonej nożem, posypałem na wierzch;
    Ciasto wstawiłem do nagrzanego do 180 st.C piekarnika na godzinę.
    Wykonanie i reszta składników tak jak w Twoim przepisie.
    Co prawda miałem pewne obawy, że może za dużo tego dobrego i ciasto opadnie ale wszystko w jak najlepszym porządku i w tym utwierdził mnie Twój przepis, na który dopiero co trafiłem, a ciasto właśnie stygnie i pysznie pachnie, mam cichą nadzieję, że pewnie też będzie wybornie smakować tak jak Wasze.
    Pozdrawiam,
    niezrzeszony wariat Maniek

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...