Ciasto wiewiórka

Klasyczne ciasto wiewiórka jest z dodatkiem jabłek i orzechów, ja trochę zmodyfikowałam ten przepis i zamiast jabłek dodałam bakalie. Ciasto wyszło równie smaczne i myślę, że żadna wiewiórka nim nie pogardzi :)

Wymiary formy: 24x28 cm

Składniki:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • 1 szklanka posiekanych różnych bakalii (np.: rodzynki, suszone morele, żurawina, kandyzowana skórka z pomarańczy)
  • 1/2 szklanki oleju
dodatkowo:
  • cukier puder
  • orzechy włoskie




Przygotowanie:

Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i sodę, mieszamy do połączenia składników. Następnie cały czas mieszając powoli wlewamy olej oraz wsypujemy orzechy i bakalie. Ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 st. i pieczemy 30 minut. Ostygnięte ciasto posypujemy cukrem pudrem.

;

Kawałki ciasta ozdabiamy orzechem.

Smacznego!


Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

22 komentarze:

  1. Mega bakaliowa i przepyszna "wiewiórka"! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam takie ciacho już kilka razy, jest pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak wiewiórka nie pogardzi to my tym bardziej :D
    Jednak nikt z naszej rodziny nie specjalizuje się w takim wypieku i nigdy nie miałyśmy okazji spróbować bakaliowego ciasta :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię wiewiórkę, ale z takimi dodatkami to misi być niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wypróbuję,dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno tego ciasta nie jadłam, a strasznie je lubię! Fajnie, że przypoomniałaś może wkrótce się zmobilizuję do przygotowania

    OdpowiedzUsuń
  7. Obżarciuszku, czy tego oleju nie za dużo???!!! nie wystarczą 4 łyżki stołowe??? :) pozdrawiam...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem, bo pierwszy raz ten przepis robiłam, możesz spróbować, ale na własną odpowiedzielaność :D pozdrawiam!

      Usuń
    2. zapytałem tylko dlatego, że znam przepis na baaaaardzo smaczny biszkopt (nie jest suchy), który ma podobne składniki z różnicą w ilości oleju... tam są 4 stołowe łyżki...:) miłego dnia Gabi...:)

      Usuń
  8. Nie jestem wiewiórką, ale też bym nie pogardziła!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze go nie piekłam a wygląda kusząco :) pozdrawiam.
    Ach i świąteczna czapeczka,, na obżerciuszku,, mi się podoba :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym roku udała mi się ta czapeczka :D również pozdrawiam!

      Usuń
  10. podobne do mojego ulubionego keksu czyli pyszne ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam to ciasto jest pyszne :) Polecam Wszystkim serdecznie, pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie jadłam, ale sądząc po składnikach musi być pyszne :) Trochę mi przypomina z wyglądu chlebek dyniowy, który często robię :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za przepis, ja co prawda pierwszy raz trafiłem na "Wiewiórę" na zaprzyjaźnionym Ci blogu (http://inspiracjegusi.blog.onet.pl/2016/11/16/ciasto-wiewiorka-z-galaretka-brzoskwiniowa/). Co prawda pierwsze "samodzielne" moje ciasto było zrobione wg tamtego przepisu, ale jak to w życiu bywa na ogół nie trzymam się "kanonów" i tym razem również troszeczkę poeksperymentowałem.
    To co dodałem było bardzo zbliżone do Twojego przepisu, a mianowicie:
    - jabłko szt.1,
    - banan szt. 1,
    - khaki szt.1,
    - podsuszone "jagody" ghoja 5 pełnych łyżeczek,
    - kandyzowane skórki pomarańczy ok. 50 gr.,
    - kandyzowane skórki limetki ok. 50 gr.,
    - wiórki kokosowe 5 pełnych łyżeczek,
    - orzechy - tak jak u Ciebie w przepisie,
    - po wlaniu ciasta w foremkę 6 "poduszeczek" czekolady mlecznej (ale nie białej), orzechowej (orzechy laskowe) drobno pokruszonej nożem, posypałem na wierzch;
    Ciasto wstawiłem do nagrzanego do 180 st.C piekarnika na godzinę.
    Wykonanie i reszta składników tak jak w Twoim przepisie.
    Co prawda miałem pewne obawy, że może za dużo tego dobrego i ciasto opadnie ale wszystko w jak najlepszym porządku i w tym utwierdził mnie Twój przepis, na który dopiero co trafiłem, a ciasto właśnie stygnie i pysznie pachnie, mam cichą nadzieję, że pewnie też będzie wybornie smakować tak jak Wasze.
    Pozdrawiam,
    niezrzeszony wariat Maniek

    OdpowiedzUsuń
  14. temperatura jest nieodpowiednia, ciasto mi się spaliło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy piekarnik jest inny, czas pieczenia może się różnić, dlatego należy sprawdzać poziom wypieczenia ciasta

      Usuń