Pączki pieczone w piekarniku

Dietetyczne pączki pieczone w piekarniku - Tłusty Czwartek też może być zdrowy

Ilość: około 15 sztuk

Składniki:
  • 25 g drożdży 
  • 1 szklanka ciepłego mleka 
  • około 2,5 szklanki mąki + do podsypywania
  • 1/4 szklanki cukru 
  • 1 jajko 
dodatkowo:
  • dżem lub marmolada 
  • cukier puder 



Przygotowanie:

Drożdże rozcieramy z 1 łyżką cukru, dodajemy mleko i jedną szklankę mąki oraz mieszamy. Zaczyn zostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na około 15 min. Do zaczynu wsypujemy resztę maki, cukier i jajko. Całość dokładnie zagniatamy. Ciasto nie powinno się zbyt mocno kleić do rąk, ale powinno być mięciutkie, jeżeli jest zbyt rzadkie dosypujemy mąkę.

Wyrobione ciasto przekładamy do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia ciasta (powinno podwoić swoją objętość). Po wyrośnięciu przekładamy na stolnicę oprószoną mąką (ciasta nie zagniatamy) i delikatnie wałkujemy na grubość około 2 cm. Szklanka wycinamy kółka. Układamy w sporych odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykrywamy ściereczka i pozostawiamy do wyrośnięcia.



Pozostałe skrawki ciasta delikatnie zagniatamy, rozwałkowujemy na grubość około 2 cm, wycinamy kółka, które układamy na drugiej blaszce, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do wyrośnięcia. Piekarnik nagrzewamy do 190 st. i pieczemy pączki około 15 minut do ładnego zarumienienia. Pamiętajmy, aby najpierw piec pączki z pierwszej blachy, a później z drugiej. Gotowe pączki nadziewamy dżemem lub marmoladą przy pomocy szprycy i oprószamy cukrem pudrem.

Smacznego!



Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

40 komentarzy:

  1. Pychota! Choć u mnie będą tradycyjne, smażone! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pączusie i taka zdrowsza wersja :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie pieczone pączusie jarają nas bardziej niż te z tłuszczu xD O matko i to nadzienie!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. u nas takie bułeczki nazywają się buchty i są pyszne:)
    pięknie wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy można pączki nadziać nadzieniem przed pieczeniem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam taki paczki pierwszy raz, wyszły bardzo smaczne, ale z nadzieniem w środku nie próbbowałam jeszcze piec, cięzko mi powiedzieć czy takie wyjdą :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Pysznie usmażone!
    Częstuję się...
    A u mnie niedietetyczne...
    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Łał:) takiej wersji jeszcze nie znałam dziś musze zrobić i dam znać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daj znać, bo jestem ciekawa wyniku :) ja robiłam pierwszy raz i wyszły idealne, puszyste, nie za słodkie, po prostu smaczne :)

      Usuń
  8. Pycha taka zdrowa wersja.
    Jednak raz w roku można sobie pozwolić na takiego tłustego pąka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat na taki chętnie bym sie skusiła...

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem coś jest z tym przepisem nie tak. :( 2,5 szklanki mąki to za mało, ciasto było tak rzadkie, że musiałabym dosypać do niego jeszcze minimum 1 szklankę (a myślę, że nawet więcej), ale wolałam nie ryzykować, więc po prostu je wyrzuciłam i skorzystałam z innego przepisu.
    Ciekawa jestem co poszło nie tak, może zrobiłam coś źle a chętnie spróbowałabym raz jeszcze, bo wyglądają na naprawdę puszyste. Może ktoś próbował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli było za mało mąki trzeba było dosypać :) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ja rozumiem podsypać garść lub dwie, co się często zdarza, ale tu szło o szklankę lub więcej, nie odważyłam się. ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    3. jak robiłam ciasto to się trochę kleiło do rąk, ale nie było rzadkie, ja nie wgniatałam do ciasta tyle mąki ile wejdzie, tylko tyle aby ciasto było lekkie i miękkie :)

      Usuń
  11. Wyglądają przepysznie :) Pieczone pączki lubię dużo bardziej niż tradycyjne, a w tym roku robiłam pieczone oponki. A takie jak Twoje zrobię chyba w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Skusiłaś mnie. Przetestuję tę dietę, a co tam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna alternatywa dla tradycyjnych pączusiów :) muszę za rok wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawe jak by wyszły z mąki pełnoziarnistej, próbowałaś może?
    I czy można zastąpić jajko ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta temp.Jest na piekarnik z termoobiegiem czy bez?

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają bardzo apetycznie. Częstuję się jednym do kawki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie się upiekły 😊 są pyszne 😋

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja córka mówi na nie "oszukane pączki"   kurde 6 lat dzieciak a już świetnie orientuje się w kuchni - ale pączki pycha

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę że są podobne do bułeczek.
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  20. A można użyć drożdży suszonych ? Jeśli tak to ile ? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można użyć drożdże suszone, należy dać ich o połowę mniej :) Pozdrawiam!

      Usuń
  21. Również takie piekę i potwierdzam, że są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy można użyć suchych drożdży?

    OdpowiedzUsuń
  23. W przepisie brak tłuszczu tak ma być? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń