czwartek, 2 kwietnia 2015

Babka z kaszy gryczanej



Smaczna i wilgotna babka na bazie kaszy gryczanej

Składniki:

  • 1 szklanka kaszy gryczanej + 2 szklanki wody 
  • 1 niecała szklanka cukru trzcinowego dark muscovado 
  • 1/4 szklanki cukru 
  • cukier waniliowy 
  • 1 szklanka mleka 
  • 100 g masła w temperaturze pokojowej 
  • 4 jajka 
  • 2/3 szklanki mąki 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • 2 łyżki kakao 
  • 1/2 szklanki maku 
  • aromat waniliowy lub inny 
  • 3 łyżki rodzynek 
dodatkowo:
  • masło + bułka tarta do nasmarowania formy 
  • cukier puder 




Przygotowanie:

Kaszę gryczaną wsypujemy na gotującą się wodę. Pod koniec gotowania, jak kasza wypije prawie, że całą wodę, wyłączamy i zestawiamy. Kasza wchłonie resztę wody i dojdzie. Studzimy. Ostygniętą kaszę blendujemy z cukrem trzcinowym, dolewamy mleko i ponownie blendujemy. 

 

Żółtka oddzielamy od białek. Masło ucieramy z cukrem do połączenia. Cały czas ucierając dodajemy stopniowo żółtka, proszek do pieczenia, sodę, mąkę, kakao, mak, cukier waniliowy, aromat oraz zmiksowaną kaszę. Białka ubijamy na sztywną pianę, łączymy z masą. Dorzucamy rodzynki i mieszamy. Przygotowane ciasto przelewamy do formy posmarowanej masłem i bułką tartą. Babkę pieczemy w 190 st przez około 60 minut, do suchego patyczka. Babkę wyjmujemy z formy po ostygnięciu.

   

Posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego!




15 komentarzy:

  1. Babka jest wilgotna więc taka jaką lubimy :D Też planujemy wykonać ciasto z kaszy gryczanej bo jesteśmy bardzo ciekawe smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gabrysiu no takiej babki to ja jeszcze nie widziałam, rewelacyjny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ten przepis. Muszę taką babkę upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka ciekawa, zdrowa, wilgotna i musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł super. Nigdy nie próbowałam. Wygląda rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  6. W składzie jest 2/3 szklanki mąki, a w przepisie wykonania ani słowa o tym? Bez tej mąki mogłaby być babką bezglutenową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę :) przeoczyłam :) już poprawiłam :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Pyszna babka! :) też się noszę z zamiarem takich wypieków....

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy przepis Gabrysiu.Dziękuję:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam takiej babki. Ale już słyszałam, że gdzieś... ktoś... upiekł i było smacznie. Teraz mam i zdjęcie i przepis. Widzę, że pysznie wygląda. Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała babka :) Strasznie intryguje mnie ta kasza gryczana, którą zresztą uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. miłośnicy kaszy będą zachwyceni taką babka!

    OdpowiedzUsuń
  12. Robi wrażenie. Niezwykle pomysłowy przepis. Z czymś takim się jeszcze nie spotkałam no i, mimo, że już po świętach nabrałam ochoty na tak smakowicie wyglądającą babkę. W ogóle inspirujący blog, cieszę się, że na niego natrafiłam.
    Zapraszam do siebie na sernik pomarańczowy.
    Pozdrawiam cieplutko,
    Megly.

    OdpowiedzUsuń
  13. jaka kasza?? palona czy nie?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...