Kruche ciasto ze szpinakiem

Szpinak w kruchym cieście to znakomita przekąska

Wymiary formy: 24x28 cm

Składniki:
  • 3 szklanki mąki 
  • 250 g masła 
  • 3 żółtka 
  • około 700 g szpinaku mrożonego 
  • główka czosnku 
  • 2 łyżki kaszy manny 
  • 1 łyżka śmietany 
  • 2 łyżki bułki tartej 
  • sól i pieprz 



Przygotowanie:

Mąkę, żółtka i masło siekamy i zagniatamy. Ciasto wkładamy do schłodzenia do lodówki na około 60 minut.



Szpinak rozmrażamy i podsmażamy z czosnkiem przeciśniętym przez praskę. Dodajemy śmietanę i kaszę mannę oraz doprawiamy solą i pieprzem. Szpinak podsmażamy do odparowania wody. Schłodzone ciasto dzielmy na dwie części (1/3 ciasta - wkładamy do zamrażarki i 2/3 ciasta). Większą cześć rozwałkowujemy i przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasto nakłuwamy widelcem.

 


Następnie ciasto posypujemy bułką tartą. Wykładamy wcześniej przygotowany szpinak.




Wyciągamy mniejszy kawałek z zamrażarki, ścieramy na tarce o grubych oczkach i posypujemy ciasto. Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 st. przez około 40 minut.

 

Smacznego!



Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

20 komentarzy:

  1. Bardzo lubię szpinak, takie kruche ciasto z nim na pewno jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam szpinak! to ciasto wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna propozycja, z pewnością jest pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gabrysiu jaka fajna krucha wytrawna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z przyjemnością kradnę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam szpinak. Ciekawy i smaczny jest Twój przepis. U mnie jutro też na obiad będzie szpinak, ale w innym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och tak, to stanowczo jedno z moich ulubionych dań. Ja jeszcze zawsze dorzucam do szpinaku ser feta lub ricottę. Smakuje wtedy jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie i prosto, przepis do wykorzystania:))

    OdpowiedzUsuń
  9. I kruche ciasto i szpinak-pyszna para;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne ,kruche na wytrawnie kusi mnie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja lubię szpinak! :) zjadłabym sporą porcję takiego ciacha :))

    OdpowiedzUsuń
  12. o kurczę, to mi się podoba! pomysł okazał się strzałem w 10!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja w podobny sposób robię szpinakową tartę. Mniam. Ale dawno nie jadłam. Muszę w ogóle przetestować taką wersję, bo w mojej tarcie jedynie spód jest kruchy. Super. Ja jestem fanką szpinaku już od jakiegoś czasu także kusząca propozycja. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelka, bardzo mi się spodobała ta przekąska. Zdjęcia takie, że chce się od razu sięgnąć i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super! Nawet przeciwnicy szpinaku przekonają się do niego w takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. strasznie podoba mi się ten pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  17. Haa, ale ekstra, naprawdę wygląda jak placek taki na słodko, a jest wytrawną przekąską. Super!

    OdpowiedzUsuń