Konfitura z rabarbaru

Błyskawiczna konfitura do kanapek, naleśników i wypieków. Smak i aromat niesamowity

Ilość: 2 słoiczki (200 g)

Składniki:

  • 400 g rabarbaru 
  • 200g cukru (można dać mniej) 
  • ok. 2 łyżek świeżo startej skórki z pomarańczy 



Przygotowanie:

Z rabarbaru zdejmujemy skórkę i kroimy na kawałki ok. 1 cm. Następnie wrzucamy go do rondelka i zasypujemy cukrem na ok. 1 godz. Po tym czasie, gdy wytworzy się sok zaczynamy go smażyć na średnim ogniu. Cały czas mieszamy, aby się nie przypalił. Smażymy go ok. 15 minut do uzyskania pożądanej konsystencji (musi być gęsty). Pod koniec smażenia dodajemy również skórkę z pomarańczy, startą na drobnych oczkach tarki.

 


Gorąca konfiturę nakładamy do słoiczków, zakręcamy i odwracamy je do góry dnem (ja ich nie pasteryzuję).

Smacznego!




Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

15 komentarzy:

  1. Gdzie nie zajrzeć tam rabarbarowa uczta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłyśmy kiedyś duszony rabarbar w cukrze trzcinowym i miodem w piekarniku. Też pasteryzowałyśmy w słoiczkach. Pyszny kwaśno-słodki dodatek do wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam i robię w słoiczki co roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie jadłam, chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie spotkałam takiej konfitury, oj jutro idę po rabarbar :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój rabarbar w ogródku już w sam raz i przepis się przyda jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
  7. O takiej konfiturze to nie pomyślałam jeszcze! Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę spróbować konfitury z rabarbaru :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oooo takiej konfitury jeszcze nie widziałam :)
    Ale musi być pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno jest pyszna :) zjadłabym taką :) z wielką chęcią :):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie robiłam.... oj kłamię ... robiłam chutney.

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie, szybka, prosta- a jaka smaczna na pewno. Idealnie by się sprawdziła w towarzystwie chlebusia, masełka, serka białego i szklanki ciepłego mleka. Ale mi się marzy... ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super konfitura, coś wreszcie pysznego dla mnie. Dzięki za przepis...

    OdpowiedzUsuń