wtorek, 22 września 2015

Knedle ze śliwkami



Pyszne kluchy nadziewane śliwkami, uwielbiane przez dzieci i dorosłych

Ilość: 27 sztuk

Składniki:

  • 1 kg ugotowanych ziemniaków 
  • ok. 300 g mąki pszennej 
  • 1 duże jajko lub 2 małe 
  • ok. 0,5 kg śliwek 
dodatkowo:
  • masło 
  • bułka tarta 
  • cukier 
  • cynamon 
  • śmietanka 
  • sól 



Przygotowanie:

Przestudzone ziemniaki przeciskamy przez praskę lub mielimy w maszynce do mięsa. Dodajemy do nich jajko, mąkę i zagniatamy ciasto. Następnie wykładamy je na oprószony mąką blat i formujemy wałek, z którego odcinamy kawałki ok. 4 cm. Te kawałki rozpłaszczamy dłonią posypaną maką. Na środku każdego placuszka umieszczamy pół, wypestkowanej śliwki. Potem dokładnie zlepiamy i formujemy w dloniach kulki. 


Wrzucamy je porcjami do osolonej, wrzącej wody i gotujemy ok. 3-4 minut od wypłynięcia na powierzchnię. Ugotowane knedle polewamy bułką tartą zrumienioną na maśle i posypujemy cukrem wymieszanym z cynamonem (jeżeli go lubimy). Można też polać śmietanką. Najlepiej smakują jeszcze ciepłe, dopiero co wyjęte z wody.

Smacznego!



13 komentarzy:

  1. uwielbiam knedle, a te wyglądają bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jak ja lubię knedle, a wieki ich nie jadłam :-) wpraszam się na porcyjkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej, jak ja dawno nie jadłam takich knedli. Dobrze, że mi przypomniałaś o nich. Musze zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne knedle! :) Zjadłbym chętnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ale wieki ich nie jadłam :) Jest dużo roboty z ich lepieniem. Czy mogę się wprosić na obiad ;) ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię knedle ze śliwkami. Pysznie podałaś z bułką i cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe! Aż muszę też zrobić bo nabrałam ogromnej ochoty na takie knedelki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszności:)
    bardzo lubimy i nawet mam zamiar jutro zrobić na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko mój mąż pokochał by cię na wieki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Az mam smaka je zrobic chociaz dzisiaj niedziela , Dzieki bedą jutro juz nie moge sie doczekac hihi Irena

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...