Lambada

Lambada to prosty, bardzo smaczny deser, który nie wymaga dużego nakładu pracy

Wymiary formy: 36x24 cm

Składniki:

  • 140 g okrągłych biszkoptów (24 sztuki)
  • 1 szklanka mleka 
  • 7 szklanek 100% soku pomarańczowego zagęszczonego
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 budynie waniliowe bez cukru (64 g x 3)
  • 1/2 l śmietanki 30%
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 2 śmietan-fix (9 g x 2)
dodatkowo:
  • starta gorzka czekolada do posypania



Przygotowanie:

Blaszkę wykładamy zamoczonymi w mleku biszkoptami. Następnie do garnka wlewamy 6 szklanek soku, dodajemy cukier i zagotowujemy. W międzyczasie w szklance soku rozpuszczamy budynie i wlewamy je do gotującego się soku. Ciągle mieszamy i doprowadzamy do wrzenia. Powstałym gorącym budyniem zalewamy ułożone na blaszce biszkopty i pozostawiamy do wystudzenia.



Gdy masa będzie zimna ubijamy śmietankę z cukrem pudrem i zagęszczaczem do śmietany. Tak przygotowana śmietankę rozprowadzamy równomiernie na masie budyniowej i posypujemy czekoladą. Deser wstawimy do lodówki i schładzamy.


Smacznego!



Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

17 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, Wygląda i pewnie smakuje ekstra, może sie skuszę;)
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie uwielbiam takie ciasta! Pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego ciasta to ja jeszcze nie jadłam. A wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Da da....piękna lambada :) Kiedyś robiłam podobne ale z innym sokiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ciasto, pierwszy raz takie widzę, muszę zapisać przepis i wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyobrażam sobie ten orzeźwiający smak, mmm... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. W przekroju wygląda przepięknie i apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ciekawe ciacho! muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podoba ten przepis. Fantastycznie wygląda Twój deser. I jak fajna nazwa. Chętnie bym spróbowała taką lambadę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szukałam w sklepach zageszczonego soku pomarańczowego. Niestety bez skutku. Może jakaś podpowiedź?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja taki sok zagęszczony znalazłam w kauflandzie, ale myślę, że jak zrobisz na zwykłym też powinno ciasto wyjść, pozdrawiam!

      Usuń
  11. Wow tego nie znałam :) będę robić :) znów mnie zainspirowałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Sam zrobilem ,lambada wyszla jak sie patrzy. Supe . Smak, troch tucza kalorie .polecam dla amatora.
    Marian

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale apetyczne ciacho, aż ślinka cieknie na sam widok...

    OdpowiedzUsuń
  14. Super a ten zageszczacz do smietanki to zelatyna ?

    OdpowiedzUsuń