czwartek, 15 października 2015

Ciasto cytrynowe



Puszyste, wilgotne ciasto z dodatkiem skórki i soku z cytryny. Jest łatwe i szybkie, a smakuje wyśmienicie

Forma: keksówka o długości 25 cm

Składniki:

  • 4 duże jajka 
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 1 kostka masła (200g) 
  • 2 szklanki mąki tortowej 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 cytryna 
  • cukier puder do posypania 



Przygotowanie:


Skórkę z cytryny ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Wyciskamy sok z cytryny i mieszamy go ze skórką. Następnie w makutrze (lub mikserem) ucieramy miękkie masło z cukrem na gładką masę. Dodajemy po 1 jajku na przemian z mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia i dalej ucieramy. Na koniec wlewamy sok wymieszany ze skórką z cytryny. Ciasto wykładamy do keksówki.


Pieczemy ok. 50 minut w temp. 180 st. do suchego patyczka (gdyby ciasto się mocno zarumieniło przykrywamy papierem do pieczenia lub folią aluminiową).Przestudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego!




13 komentarzy:

  1. cytrynowe ciasta to moje ulubione

    OdpowiedzUsuń
  2. Cytrynowemu chyba jednak się nie oprę ,bo jest tak puszyste ,że muszę je mieć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie słodkości :-) do tego kubek pysznej herbaty i już nic więcej nie trzeba :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne, bardzo lubię takie ciacha. Pięknie wyrośnięte i z pewnością cudownie pachnące :)

    OdpowiedzUsuń
  5. witam,czy tą formę czymś wysmarować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja osobiście nie smarowałam niczym, ale możesz śmiało wysmarować masłem, pozdrawiam!

      Usuń
  6. Musi być pyszne! Uwielbiam wszystko co związane z cytryną! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. nie wiem co zrobiłam nie tak,ale wyszedł mi zakalec jak mam upiec,żeby wyszło dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piekę to ciasto od wielu lat i nigdy nie powstał zakalec, ale zdarza się on nawet najlepszym cukiernikom. Przyczyny mogą być różne, np.- nie wolno mieszać składników za długo, tylko do czasu, aż się połączą na gładką masę, - wszystkie składniki powinny mieć pokojową temperaturę, - nie wolno zmieniać kierunku mieszania.

      Usuń
  8. Dziękuję za radę i spróbuję ponownie,może się uda takie jak u Pani.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...