Ciasto z cukinią

Szybkie w przygotowaniu, aromatyczne i wilgotne ciasto z cukinią

Wymiary formy: 24x28 cm

Składniki:

  • 4 szklanki mąki 
  • 2 szklanki cukru 
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 2 1/2 łyżeczki domowej przyprawy do piernika 
  • 2 łyżki kakao 
  • 4 jajka 
  • 1 szklanka oleju 
  • 3 szklanki startej na grubych oczkach cukinii 
polewa:
  • 25 g masła 
  • 1 łyżka mleka 
  • 2 łyżki cukru 
  • 2 1/2 łyżki mleka w proszku 
dodatkowo:
  • posiekana gorzka lub mleczna czekolada



Przygotowanie:

Mąkę, cukier, proszek do pieczenia, kakao i przyprawę do piernika wsypujemy do miski i mieszamy razem ze startą cukinią (przed starciem obieramy i wydrążamy środek).



Wbijamy jajka, wlewamy olej i dokładnie mieszamy. Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. oraz pieczemy około 55 min. 



Upieczone wyjmujemy z formy i odstawiamy do wystygnięcia. Następnie przygotowujemy polewę. Masło, mleko i cukier rozpuszczamy i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy mleko w proszku i mieszamy. Gorącą polewą smarujemy wierzch wystudzonego ciasta. Kiedy polewa przestygnie posypujemy posiekaną czekoladą.


Smacznego!



Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

14 komentarzy:

  1. lubię takie ciasta! Zaciekawiła mnie polewa z mlekiem w proszku, jeszcze takiej nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na wykorzystanie cukinii :) Ciacho prezentuje się wyśmienicie i tak musi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasto z cukinią, jest po prostu pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu zrobić takie ciasto z cukinią:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Baardzo lubię ciasto z cukinią :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy cukinię można zastąpić dynią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z dynią tego ciasta nie robiłam, ale myślę że powinna się sprawdzić. Polecam też:
      http://oobzarciuch.blogspot.com/2015/11/ciasto-dyniowe-z-orzechami.html
      http://oobzarciuch.blogspot.com/2015/09/ciasto-drozdzowe-z-dynia.html

      Usuń
    2. na pewno wypróbuję - dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  7. znam to ciasto i również uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdybym miała sugerować się jedynie wyglądem - nie powiedziałabym, że zawiera cukinię. Fajnie przemycone :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko co jest tylko z cukinią pożeram:) Dziękuję za przepis.😆

    OdpowiedzUsuń
  10. Cukinia i ciasto? Trzeba spróbować

    OdpowiedzUsuń
  11. Wreszcie się zmobilizowałam i upiekłam to ciasto ale z pół porcji.Jak dla mnie wyszło pysznie ale dziś wiozę je dla moich wnucząt i jestem ciekawa jak im posmakuje.Jest zdrowe.pięknie wygląda i smakuje rewelacyjnie.Czegóż chcieć więcej.Pozdrawiam.Jola

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam już kilka razy z tego przepisu i bardzo mi zasmakowało ;)
    Pozdrawiam

    http://motylkowakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń